DSÖ: HANTAVİRÜS SALGINI SONA YAKLAŞIYOR

DSÖ Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, “MV Hondius” adlı yolcu gemisinde ortaya çıkan hantavirüs salgınında vaka sayısının sabit kaldığını belirterek, “Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” dedi. Karantina sürecinin büyük ölçüde tamamlandığını ve temaslıların çoğunun takip süresini bitirdiğini açıkladı.
DSÖ: HANTAVİRÜS SALGINI SONA YAKLAŞIYOR
Kayıt Tarihi: 23.06.2026 10:50 - Son Güncelleme: 24.06.2026 21:53 - Editör: Sümeyye Can
YAZI
A

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, “MV Hondius” adlı yolcu gemisinde ortaya çıkan hantavirüs salgınına ilişkin yaptığı açıklamada vaka sayısının sabit kaldığını ve salgının bitme aşamasına geldiğini duyurdu.  

Ghebreyesus, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda gemi kaptanı ve mürettebatının büyük bölümünün karantina sürecini tamamladığını belirtti. Hastalanan kişilerin temaslılarının 33 ülke ve bölgede izlendiğini, 600’den fazla temaslının yüzde 80’inden fazlasının 42 günlük takip süresini tamamladığını aktardı.  

Vaka artışının durduğunu vurgulayan DSÖ Genel Direktörü, “Vaka sayısı 13’te sabit kaldı, bunların 3’ü ölümle sonuçlandı. Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” ifadelerini kullandı. Ghebreyesus ayrıca yolcuların güvenliğini sağlamadaki liderlikleri için gemi kaptanı Jan Dobrogowski ve mürettebata teşekkür etti. Salgına müdahalede rol üstlenen İspanya, Hollanda, Yeşil Burun Adaları, Güney Afrika ve İngiltere’ye de şükranlarını sundu.  


ETİKETLER:

YORUM YAP

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Benzer Haberler

Nöbetçi Eczane

Kategorideki Diğer Haberler