DSÖ: HANTAVİRÜS SALGINI SONA YAKLAŞIYOR

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, “MV Hondius” adlı yolcu gemisinde ortaya çıkan hantavirüs salgınına ilişkin yaptığı açıklamada vaka sayısının sabit kaldığını ve salgının bitme aşamasına geldiğini duyurdu.
Ghebreyesus, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda gemi kaptanı ve mürettebatının büyük bölümünün karantina sürecini tamamladığını belirtti. Hastalanan kişilerin temaslılarının 33 ülke ve bölgede izlendiğini, 600’den fazla temaslının yüzde 80’inden fazlasının 42 günlük takip süresini tamamladığını aktardı.
Vaka artışının durduğunu vurgulayan DSÖ Genel Direktörü, “Vaka sayısı 13’te sabit kaldı, bunların 3’ü ölümle sonuçlandı. Bu salgını bitirmeye yaklaşıyoruz” ifadelerini kullandı. Ghebreyesus ayrıca yolcuların güvenliğini sağlamadaki liderlikleri için gemi kaptanı Jan Dobrogowski ve mürettebata teşekkür etti. Salgına müdahalede rol üstlenen İspanya, Hollanda, Yeşil Burun Adaları, Güney Afrika ve İngiltere’ye de şükranlarını sundu.
YORUM YAP
TÜRKİYE’YE GÖÇ DALGASI DEVAM EDİYOR
DSÖ: HANTAVİRÜS SALGINI SONA YAKLAŞIYOR
HANEHALKI BEKLENTİ ANKETİ YAYINLANDI
SAVAŞ BİTTİ TAZMİNAT KAVGASI BAŞLADI
KONUT SATIŞINDA SERT DÜŞÜŞ
İMZALAR ATILDI: TRUMP İSRAİL’İ ELEŞTİRDİ
TARIMDA ÜRETİCİ MALİYETLERİ YÜKSELDİ
ABD-İRAN SAVAŞI BİTTİ Mİ? ANLAŞMADA NELER VAR?
YARGITAY'IN KARAR BOZMA HAKKI SINIRLANDIRILACAK
Benzer Haberler

