HUZUREVİNDE BANYO SONRASI ÖLDÜ: DOKTORLAR YARGI ÖNÜNDE

İzmir’in Güzelbahçe ilçesinde 2018 yılında özel bir huzurevinde yaşanan ölüm olayıyla ilgili açılan davalarda yeni kararlar çıktı. 86 yaşındaki Fatma Uraz’ın banyo sonrası vücudunda kızarıklık ve deri soyulmaları oluşmuş, hastaneye kaldırılan yaşlı kadın birkaç gün sonra hayatını kaybetmişti.
Olay sonrası açılan ilk davada huzurevi çalışanları Tuğçe A. ve Nesrin Ö. “taksirle ölüme neden olma” suçundan yargılandı. Mahkeme, Tuğçe A.’ya 3 yıl 4 ay, Nesrin Ö.’ye ise 2 yıl 6 ay hapis cezası verdi. İstinaf mahkemesi bu cezaları onayladı.
Doktor Hakkında İkinci Dava
Aile avukatlarının itirazı üzerine huzurevinin doktoru Naciye S. hakkında da dava açıldı. İzmir 58. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davada doktor, önce 3 yıl 6 ay hapis cezasına çarptırıldı. İndirimle ceza 2 yıl 11 aya düşürüldü. Mahkeme, cezayı 21 bin 200 TL adli para cezasına çevirdi ve 6 taksitle ödenmesine karar verdi.
Dava sürecinde dinlenen hemşire tanık, yaşlı kadının vücudundaki kızarıklıkların yanık olmadığını, yanık olsaydı su toplaması gerektiğini söyledi. Bu ifade, olayın nasıl gerçekleştiğine dair tartışmaları daha da büyüttü.
Fatma Uraz’ın ölümüyle ilgili davalarda çalışanlara hapis cezaları kesinleşirken, doktor hakkında verilen hapis cezası para cezasına çevrildi. Tanık ifadeleri ve mahkeme kararları, huzurevlerinde yaşlı bakımının denetimi ve sorumlulukları konusunda kamuoyunda tartışmaları yeniden alevlendirdi.
YORUM YAP
İMZALAR ATILDI: TRUMP İSRAİL’İ ELEŞTİRDİ
TARIMDA ÜRETİCİ MALİYETLERİ YÜKSELDİ
ABD-İRAN SAVAŞI BİTTİ Mİ? ANLAŞMADA NELER VAR?
YARGITAY'IN KARAR BOZMA HAKKI SINIRLANDIRILACAK
TÜRKİYE VE SUUDİ ARABİSTAN ARASINDA VİZE MUAFİYETİ GELDİ
BAKAN BOLAT: KİŞİ BAŞI GELİR 18 BİN DOLARI AŞTI
KREDİ KARTI AİDATI NASIL GERİ ALINIR
GENÇLERİN DERDİNİ YAPAY ZEKAYA ANLATMASI YALNIZLIK SİNYALİ
BAKAN TEKİN 2026-2027 EĞİTİM SİSTEMİNİ ANLATTI
Benzer Haberler


