MEB'DEN 2026-2030 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ EYLEM PLANI YAYINLANDI

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sisteminde iklim değişikliği farkındalığını artırmak ve sürdürülebilir yaşam becerilerini öğrencilere kazandırmak için yeni bir yol haritası yayımladı. “İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030” adıyla duyurulan çalışma, 2022-2025 döneminde başlatılan faaliyetlerin devamı niteliğinde olup Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde hazırlandı.
Bakan Yusuf Tekin, takdim yazısında çevre bilincinin erken çocukluk döneminden itibaren bir yaşam kültürü olarak içselleştirilmesini hedeflediklerini vurguladı. Tekin, öğrencilerin doğaya saygılı alışkanlıklar edinmesini ve küresel sorumluluk bilinciyle hareket etmesini stratejik bir öncelik olarak gördüklerini ifade etti.
Plan kapsamında okullarda doğal kaynakların verimli kullanımı, çevresel farkındalığın geliştirilmesi ve sürdürülebilir yaşam kültürünün kalıcı hale getirilmesi öncelikli hedefler arasında yer alıyor. Çalışma, 10 başlık altında yapılandırıldı; 10 amaç, 33 hedef ve 69 faaliyetten oluşuyor.
Afet ve acil durum yönetimi, okul yapıları ve fiziki altyapı, iyi uygulama örneklerinin paylaşımı ve uluslararası iş birlikleri öne çıkan başlıklar arasında bulunuyor. Öğretim programlarının iklim değişikliği, sürdürülebilirlik ve yeşil dönüşüm temaları doğrultusunda geliştirilmesi, öğretmenlerin bu alanlardaki bilgi ve becerilerinin artırılması da planın önemli unsurları arasında yer alıyor.
YORUM YAP
TÜRKİYE’YE GÖÇ DALGASI DEVAM EDİYOR
DSÖ: HANTAVİRÜS SALGINI SONA YAKLAŞIYOR
HANEHALKI BEKLENTİ ANKETİ YAYINLANDI
SAVAŞ BİTTİ TAZMİNAT KAVGASI BAŞLADI
KONUT SATIŞINDA SERT DÜŞÜŞ
İMZALAR ATILDI: TRUMP İSRAİL’İ ELEŞTİRDİ
TARIMDA ÜRETİCİ MALİYETLERİ YÜKSELDİ
ABD-İRAN SAVAŞI BİTTİ Mİ? ANLAŞMADA NELER VAR?
YARGITAY'IN KARAR BOZMA HAKKI SINIRLANDIRILACAK
Benzer Haberler

