SGK VE VERGİ BORÇLARINDA FAİZ ORANI DÜŞÜRÜLECEK

Vergi ve SGK prim borçlarına yönelik yürürlüğe giren taksitli yapılandırma sürecinde önemli bir revizyon gündemde. Mevcut yüzde 39’luk tecil faiz oranının borçluları zorlaması üzerine Maliye Bakanlığı, oranları daha düşük seviyelere çekmek için çalışma başlattı.
Yeni düzenlemeye göre faiz indirimi tüm mükellefleri kapsamayacak. Mali açıdan “zor durumda” olduğu tespit edilen işletmeler kademeli indirimden yararlanabilecek. Ancak uygulanacak yeni oranlar, yüzde 32 seviyelerinde seyreden enflasyonun altına inmeyecek.
Yapılandırmada teminat şartı da esnetildi. 1 milyon liraya kadar olan borçlarda teminat gösterme zorunluluğu kaldırıldı. Bu tutarı aşan borçlarda ise yalnızca aşan kısmın yarısı kadar teminat talep edilecek. Örneğin 2 milyon lira borcu olan bir işletme, ilk 1 milyon için muaf tutulurken kalan 1 milyonun yarısı olan 500 bin lira teminat gösterecek.
Faiz oranının yüzde 30’a çekilmesi halinde, 1 milyon lira borcu olan bir mükellefin yıllık faiz yükü 390 bin liradan 300 bin liraya düşecek. Bu da aylık taksitlerde yaklaşık 7 bin 800 liralık bir avantaj sağlayacak.
Borçluların bir diğer beklentisi ise “faizin faizi” yükünün ortadan kaldırılması. Gecikme zamlarıyla tecil faizinin üst üste binmesi sonucu oluşan çifte faiz yüküne karşı ek bir düzenleme talep ediliyor.
YORUM YAP
İMZALAR ATILDI: TRUMP İSRAİL’İ ELEŞTİRDİ
TARIMDA ÜRETİCİ MALİYETLERİ YÜKSELDİ
ABD-İRAN SAVAŞI BİTTİ Mİ? ANLAŞMADA NELER VAR?
YARGITAY'IN KARAR BOZMA HAKKI SINIRLANDIRILACAK
TÜRKİYE VE SUUDİ ARABİSTAN ARASINDA VİZE MUAFİYETİ GELDİ
BAKAN BOLAT: KİŞİ BAŞI GELİR 18 BİN DOLARI AŞTI
KREDİ KARTI AİDATI NASIL GERİ ALINIR
GENÇLERİN DERDİNİ YAPAY ZEKAYA ANLATMASI YALNIZLIK SİNYALİ
BAKAN TEKİN 2026-2027 EĞİTİM SİSTEMİNİ ANLATTI
Benzer Haberler


