TBMM’DEN SİTE AİDATLARINA SIKI DENETİM KURALLARI

TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilen düzenleme, milyonlarca apartman ve site sakini için önemli değişiklikler içeriyor. Artık aidat artışları yönetimlerin tek taraflı kararıyla değil, kat maliklerinin onayıyla yapılacak. Yeni işletme projeleri için üçte iki çoğunluk şartı aranacak.
Geçici artışlarda ise sınır getirildi. Yönetimler, yeni bütçe onaylanana kadar en fazla bir önceki yılın yeniden değerleme oranı kadar artış yapabilecek. Böylece yüksek ve keyfi zamların önüne geçilmesi hedefleniyor.
Site yönetim şirketleri bundan sonra ilgili Bakanlık tarafından denetlenecek. İşletme projelerinde tüm gider kalemleri açıkça belirtilmek zorunda olacak. Kat malikleri, bu kalemleri inceleyerek karar sürecine doğrudan katılabilecek.
Düzenleme, aidat kavramının aslında ortak yaşam alanlarının zorunlu giderlerinin paylaşımı olduğunu vurguluyor. Bu sayede hem şeffaflık sağlanacak hem de site sakinlerinin hakları korunacak.

YORUM YAP
İMZALAR ATILDI: TRUMP İSRAİL’İ ELEŞTİRDİ
TARIMDA ÜRETİCİ MALİYETLERİ YÜKSELDİ
ABD-İRAN SAVAŞI BİTTİ Mİ? ANLAŞMADA NELER VAR?
YARGITAY'IN KARAR BOZMA HAKKI SINIRLANDIRILACAK
TÜRKİYE VE SUUDİ ARABİSTAN ARASINDA VİZE MUAFİYETİ GELDİ
BAKAN BOLAT: KİŞİ BAŞI GELİR 18 BİN DOLARI AŞTI
KREDİ KARTI AİDATI NASIL GERİ ALINIR
GENÇLERİN DERDİNİ YAPAY ZEKAYA ANLATMASI YALNIZLIK SİNYALİ
BAKAN TEKİN 2026-2027 EĞİTİM SİSTEMİNİ ANLATTI
Benzer Haberler


