YÜKSEKÖĞRETİM MEZUN ORANI YÜZDE 45,6’YA ÇIKTI

Türkiye’de yükseköğretim mezun oranı 2025’te yüzde 45,6’ya yükseldi. Ancak eğitim süresindeki artışa rağmen genç işsizlik oranı ve “ev genci” olarak tanımlanan, ne eğitimde ne istihdamda yer alan gençlerin sayısı dikkat çekiyor.
YÜKSEKÖĞRETİM MEZUN ORANI YÜZDE 45,6’YA ÇIKTI
Kayıt Tarihi: 02.06.2026 11:21 - Son Güncelleme: 18.06.2026 16:20 - Editör: Sümeyye Can
YAZI
A

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2025 verilerine göre, 25-34 yaş grubunda yükseköğretim mezunu oranı yüzde 45,6’ya yükseldi. 2008’de yüzde 13,5 olan bu oran, özellikle kadınlarda dikkat çekici bir artış göstererek yüzde 50,3’e ulaştı. Erkeklerde ise oran yüzde 41 oldu.

Ortalama eğitim süresi 9,6 yıla çıkarken, Ankara 10,9 yıl ile en yüksek ortalamaya sahip il oldu. Ağrı ise 7,6 yıl ile en düşük ortalamaya sahip şehir olarak kaydedildi. Eğitim düzeyindeki bu yükseliş, Türkiye’nin OECD ortalamasına yaklaşmasını sağladı.

Ancak eğitimdeki ilerlemeye rağmen genç işsizlik oranı ve “ev genci” olarak tanımlanan, ne eğitimde ne istihdamda yer alan gençlerin sayısı dikkat çekiyor. Yükseköğretim mezunlarının artması, iş gücü piyasasında rekabeti artırırken, istihdam olanaklarının aynı hızda genişlememesi gençler arasında işsizlik sorununu derinleştiriyor. Bu durum, eğitimli gençlerin iş bulmakta zorlanmasına ve bir kısmının evde kalmasına yol açıyor.

Uzmanlar, eğitim süresinin uzamasının olumlu bir gelişme olduğunu ancak bunun istihdam politikalarıyla desteklenmediği takdirde genç işsizliği ve ev genci sorununu büyüteceğini vurguluyor. Eğitimdeki kazanımların iş gücü piyasasına yansıtılması, gençlerin geleceğe güvenle bakabilmesi için kritik önem taşıyor.


ETİKETLER:

YORUM YAP

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Benzer Haberler

Nöbetçi Eczane

Kategorideki Diğer Haberler