YÜKSEKÖĞRETİM MEZUN ORANI YÜZDE 45,6’YA ÇIKTI

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2025 verilerine göre, 25-34 yaş grubunda yükseköğretim mezunu oranı yüzde 45,6’ya yükseldi. 2008’de yüzde 13,5 olan bu oran, özellikle kadınlarda dikkat çekici bir artış göstererek yüzde 50,3’e ulaştı. Erkeklerde ise oran yüzde 41 oldu.
Ortalama eğitim süresi 9,6 yıla çıkarken, Ankara 10,9 yıl ile en yüksek ortalamaya sahip il oldu. Ağrı ise 7,6 yıl ile en düşük ortalamaya sahip şehir olarak kaydedildi. Eğitim düzeyindeki bu yükseliş, Türkiye’nin OECD ortalamasına yaklaşmasını sağladı.
Ancak eğitimdeki ilerlemeye rağmen genç işsizlik oranı ve “ev genci” olarak tanımlanan, ne eğitimde ne istihdamda yer alan gençlerin sayısı dikkat çekiyor. Yükseköğretim mezunlarının artması, iş gücü piyasasında rekabeti artırırken, istihdam olanaklarının aynı hızda genişlememesi gençler arasında işsizlik sorununu derinleştiriyor. Bu durum, eğitimli gençlerin iş bulmakta zorlanmasına ve bir kısmının evde kalmasına yol açıyor.
Uzmanlar, eğitim süresinin uzamasının olumlu bir gelişme olduğunu ancak bunun istihdam politikalarıyla desteklenmediği takdirde genç işsizliği ve ev genci sorununu büyüteceğini vurguluyor. Eğitimdeki kazanımların iş gücü piyasasına yansıtılması, gençlerin geleceğe güvenle bakabilmesi için kritik önem taşıyor.
YORUM YAP
İMZALAR ATILDI: TRUMP İSRAİL’İ ELEŞTİRDİ
TARIMDA ÜRETİCİ MALİYETLERİ YÜKSELDİ
ABD-İRAN SAVAŞI BİTTİ Mİ? ANLAŞMADA NELER VAR?
YARGITAY'IN KARAR BOZMA HAKKI SINIRLANDIRILACAK
TÜRKİYE VE SUUDİ ARABİSTAN ARASINDA VİZE MUAFİYETİ GELDİ
BAKAN BOLAT: KİŞİ BAŞI GELİR 18 BİN DOLARI AŞTI
KREDİ KARTI AİDATI NASIL GERİ ALINIR
GENÇLERİN DERDİNİ YAPAY ZEKAYA ANLATMASI YALNIZLIK SİNYALİ
BAKAN TEKİN 2026-2027 EĞİTİM SİSTEMİNİ ANLATTI
Benzer Haberler


